7 kwietnia, 2025

#018 Cykl: emocje foundera. Jak founder/ka może zarządzać swoją energią? Piotr Nabielec

Do odcinka rozpoczynajacego cykl: emocje foundera zaprosilam Piotra Nabielca, który pomaga ludziom budować zdrowe nawyki zarządzania czasem i promuje produktywność w rytmie slow. Wraz z Piotrem szukam odpowiedzi na pytania jak zarządzać naszym najważniejszym zasobem – swoim ciałem, energią i witalnością oraz jakie nawyki pomagają przedsiębiorcom utrzymać wysoki poziom efektywności i jednocześnie dbać o swoje zdrowie.

Tego odcinka możesz słuchać tutaj:

Spotify iconapple podcastspreaker next logoyt icon rgb

spotkania zespołowe bez frustracji - podcast LSB

Listen to „#018 Cykl: emocje foundera. Jak founder/ka może zarządzać swoją energią? Rozmowa z Piotrem Nabielcem” on Spreaker.

Przydatne linki

Inne odcinki w ramach cyklu emocje foundera:

  1. #020 Zarządzanie energią życiową foundera. Monika Konarzewska

Poruszane tematy:

  1. Czym jest produktywność?
  2. Eksperymenty i refleksja jako elementy procesu uczenia się i budowania dobrych nawyków produktywności.
  3. Cztery konteksty czasowe, pomiędzy którymi funkcjonuje founder. 
  4. Przekonania a produktywność.
  5. Wpływ układu nerwowego na produktywność.
  6. Klarowność w zadaniach – jako rama do spokoju, trzymania się obranego kursu bez usztywniania
  7. Dziennik jako narzędzie wspierające refleksję.

Podsumowanie

Dla Piotra Nabielca produktywność to relacja między wartością a wysiłkiem. Mój gość opowiada jak budować zdrowe nawyki zarządzania czasem – bez presji i pośpiechu. Jednym z wątków rozmowy są cztery konteksty czasowe, pomiędzy którymi founder/founderka funkcjonuje:

🔸 zadania (perspektywa dnia i tygodnia),

🔸 projekty (perspektywa miesięcy),

🔸 strategia (rok, dwa),

🔸 wartości i przekonania (perspektywa lat).

Rozmawiamy o tym, jak nie utknąć tylko w trybie zadań i projektów, ale umieć znaleźć przestrzeń na refleksję.

Piotr pokazuje też, jak nasz układ nerwowy wpływa na efektywność i dlaczego refleksja to kluczowy element produktywnego działania. Na koniec dzieli się konkretnymi technikami pracy: oddechem 4-7-8, treningiem autogennym Schultza, prowadzeniem dziennika, planowaniem czasu na refleksję oraz komunikowaniem zespołowi swojej potrzeby na pracę w głębokim skupieniu. To odcinek dla tych, którzy chcą pracować mądrzej – i żyć uważniej.

Natalia Ginter

Natalia Ginter

Owner & Founder

HR Business Partner, OKR Advisor & Scrum Master, Insights Discovery Coach

Z firmami współpracuje jako trener, wspierając liderów w ich codziennych wyzwaniach oraz jako konsultant, wspierając Zarządy we wdrażaniu OKR-ów. Uwielbia dzielić się wiedzą i uwalniać potencjał innych.

Po pracy praktykuje jogę i nadrabia zaległości podcastowe spacerując z 30 kilogramami futra i szczęścia (model pies).

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *