#018 Cykl: emocje foundera. Jak founder/ka może zarządzać swoją energią? Piotr Nabielec
Do odcinka rozpoczynajacego cykl: emocje foundera zaprosilam Piotra Nabielca, który pomaga ludziom budować zdrowe nawyki zarządzania czasem i promuje produktywność w rytmie slow. Wraz z Piotrem szukam odpowiedzi na pytania jak zarządzać naszym najważniejszym zasobem – swoim ciałem, energią i witalnością oraz jakie nawyki pomagają przedsiębiorcom utrzymać wysoki poziom efektywności i jednocześnie dbać o swoje zdrowie.
Tego odcinka możesz słuchać tutaj:

Przydatne linki
- productivitybyheart
- wystąpienie TEDx: Czas to nie pieniądz – dlaczego warto zarządzać swoim czasem
- trening autogenny Schultza
- bezpłatny mini kurs Piotra
- newsletter Piotra z praktycznymi wskazówkami
- badania: “The spread of obesity in a large social network over 32 years”, Nicholas A Christakis, James H Fowler
- badania: Randomized Controlled Trial Examining the Ripple Effect of a Nationally Available Weight Management Program on Untreated Spouses”, Amy A Gorin, Erin M Lenz, Talea Cornelius, Tania Huedo-Medina, Alexis C Wojtanowski, Gary D Foster
Inne odcinki w ramach cyklu emocje foundera:
Poruszane tematy:
- Czym jest produktywność?
- Eksperymenty i refleksja jako elementy procesu uczenia się i budowania dobrych nawyków produktywności.
- Cztery konteksty czasowe, pomiędzy którymi funkcjonuje founder.
- Przekonania a produktywność.
- Wpływ układu nerwowego na produktywność.
- Klarowność w zadaniach – jako rama do spokoju, trzymania się obranego kursu bez usztywniania
- Dziennik jako narzędzie wspierające refleksję.
Podsumowanie
Dla Piotra Nabielca produktywność to relacja między wartością a wysiłkiem. Mój gość opowiada jak budować zdrowe nawyki zarządzania czasem – bez presji i pośpiechu. Jednym z wątków rozmowy są cztery konteksty czasowe, pomiędzy którymi founder/founderka funkcjonuje:
🔸 zadania (perspektywa dnia i tygodnia),
🔸 projekty (perspektywa miesięcy),
🔸 strategia (rok, dwa),
🔸 wartości i przekonania (perspektywa lat).
Rozmawiamy o tym, jak nie utknąć tylko w trybie zadań i projektów, ale umieć znaleźć przestrzeń na refleksję.
Piotr pokazuje też, jak nasz układ nerwowy wpływa na efektywność i dlaczego refleksja to kluczowy element produktywnego działania. Na koniec dzieli się konkretnymi technikami pracy: oddechem 4-7-8, treningiem autogennym Schultza, prowadzeniem dziennika, planowaniem czasu na refleksję oraz komunikowaniem zespołowi swojej potrzeby na pracę w głębokim skupieniu. To odcinek dla tych, którzy chcą pracować mądrzej – i żyć uważniej.

Natalia Ginter
Owner & Founder
HR Business Partner, OKR Advisor & Scrum Master, Insights Discovery Coach
Z firmami współpracuje jako trener, wspierając liderów w ich codziennych wyzwaniach oraz jako konsultant, wspierając Zarządy we wdrażaniu OKR-ów. Uwielbia dzielić się wiedzą i uwalniać potencjał innych.
Po pracy praktykuje jogę i nadrabia zaległości podcastowe spacerując z 30 kilogramami futra i szczęścia (model pies).
0 komentarzy